E-fulfilment, een niet al te eenvoudig woord maar de betekenis erachter is gelukkig niet zo lastig. In een paar woorden omschreven betekent het de afhandeling orders die geplaatst zijn via een webshop. Vaak denkt men dat het ook te maken heeft met een stukje marketing en sales. Het bouwen van een webshop en het onder de aandacht brengen van een webshop heeft echter niets te maken met E-fulfilment. De focus ligt juist op een zo goed mogelijke afhandeling van een online order. Deze online orders worden gedaan in het Warehouse Management Systeem, ook wel WMS genoemd. Met de afhandeling van orders wordt het gehele proces bedoeld, dus van begin tot eind. Hoe dit proces er precies uitziet, leest u hieronder. Hoe het proces eruitzietAllereerst plaatst een persoon een order via een webshop, bijvoorbeeld wanneer hij of zij een kledingstuk, meubel of nieuwe fiets bestelt. Deze bestelling wordt geregistreerd bij het betreffende bedrijf en krijgt een plaats in het magazijn. De geplaatste order komt binnen op de plek waar alle producten zijn opgeslagen. De juiste artikelen worden vervolgens gepakt, verpakt, voorzien van een etiket, et cetera. Hierna moet de bestelling uiteraard nog op de plaats van bestemming komen. Ook dit stukje hoort bij het proces. De bezorger levert het pakje af bij degene die het besteld heeft en daarna stopt het proces. Het begint dus bij het plaatsen van een bestelling in een webshop en eindigt bij de levering van een bestelling. Echter kan soms het proces nog iets langer doorlopen. Wanneer iemand bijvoorbeeld niet tevreden is over zijn of haar aankoop, kan de bestelling teruggestuurd worden. Dit retourneren is steeds vaker onderdeel van het gehele proces. Even kort samengevat wat er dus onder E-fulfilment valt: – In- en opslag van goederen Fulfilment 2.0Fulfilment kan nog een stap verder gaan, dat wordt ook wel fulfilment 2.0 genoemd. Een bestelling wordt hierbij niet alleen maar ingepakt en verzonden, er wordt meerwaarde aan de klant geboden. U kunt bijvoorbeeld denken aan het aanbieden van diverse afleveropties of de bestelling verpakken in cadeaupapier. De klant wordt als het ware nog meer in de watten gelegd. Daarnaast wordt hierbij ook gekeken naar het aankoopgedrag van consumenten. Waarom? Om zo continu te optimaliseren en het beste fulfilment proces te krijgen. U wilt ten slotte dat iedere klant tevreden is over uw webshop. Hoe snel een bestelling wordt bezorgd, hoeveel producten er nog op voorraad zijn en welke afleveropties er zijn, zijn daarbij allemaal doorslaggevende factoren. Bent u beniewd wat Surlogic voor u kunt betekenen? Neem dan gerust contact op want onze medewerkers staan u graag te woord. |
Voor meer informatie : https://surlogic.nl/nl/ |