Als ondernemer, zeker als ondernemer in de retail, ben je natuurlijk altijd benieuwd hoeveel klanten de winkel bezoeken per maand. Daarnaast is het natuurlijk ook erg interessant om te weten hoeveel herhalingsbezoeken daar tussen zitten. Met betrekking tot de inrichting van de winkel ben je weer heel benieuwd welk deel van de winkel de meeste bezoekers trekt. Allemaal zaken dus die je graag wilt weten maar hoe kom je aan deze statistieken? Een passanten teller kan het antwoord op al deze vragen geven. Een bedrijf die zich volledig op deze markt heeft gericht is het bedrijf Crumbbase. Zoals net al gezegd is dit bedrijf een specialist om Retail analytics boven tafel te krijgen. Met deze informatie kun je vervolgens weer de winkelervaring verbeteren en zo op de lange termijn ook de omzet van de winkel te verhogen. Ze zeggen namelijk niet voor niks kennis is macht! Veel ondernemers hebben al heel veel baat gehad bij de statistieken die het bedrijf Crumbbase kan leveren. Zo kan Crumbbase ook voor winkels een zogenoemde heatmap maken. Met zo’n map weet je als ondernemer precies hoe bezoekers zich bewegen door de winkel en waar de meest bezochte gebieden van de winkel zijn. Met deze informatie kun je vervolgens weer de winkel beter inrichten naar de wensen van de klant en zo zullen klanten eerder de producten vinden. Dit betekent weer meer tevreden klanten en des te tevredener de klant is hoe vaker deze zal terugkomen voor herhalingsaankopen. Het begrip heatmap kennen we natuurlijk ook nog wel uit de digitale wereld waarbij er een heatmap wordt gemaakt van een website. Welk gedeelte van de website wordt door de mensen bekeken? Deze informatie kun je vervolgens weer gebruiken om de website te optimaliseren. Een heatmap kan dus zowel in de fysieke wereld als in de online wereld voor veel optimalisatie zorgen. |
Voor meer informatie : http://www.crumbbase.nl/ |